- Bestuur met zeven bestuursleden.
Teams:
- Algemeen secretariaat:
Dit team organiseert de dinerlijsten, consumptiebonnen en medewerkersbadges, maar ook de verdeling van de broodjes en het regelen van boeketten. Ook zorgen ze voor de administratie van de gegevens van alle vrijwilligers.
- Archief:
Jack van Elewout verzamelt alles wat met het festival te maken heeft van consumptiebonnen tot programmaboekjes.
- Festivalfotografen:
lopen rond op het festival en schieten sfeervolle momenten en bijzondere optredens voor de website, de socials en de Festivalkrant.
- Festivalkrant:
Een poule van schrijvers levert aankondigingen, verdiepende verhalen en interviews. De redactie zorgt dat alles netjes in de krant komt.
Horeca
- Het horecateam: is de verbindende schakel tussen de cafés, de programmeur en het festival.
- Hospitality:
Gastvrouwen en gastheren verzorgen de kaartverkoop, verstrekken informatie en vangen artiesten op.
- Logistiek en productie:
Aankleding podia, met festivalbusjes de muzikanten en hun instrumenten op tijd bij de juiste podia afleveren. Artiesten halen en brengen naar vluchthaven, treinstation of hotel.
- Piek voor Muziek:
Zogeheten Piekers halen met een collectebus donaties voor het festival op.
- PR & Communicatie:
Werkt het hele jaar door aan persberichten en plaatst teksten en foto's op de sociale media.
- Relatiebeheer en sponsoring:
Onderhoudt het hele jaar door contacten met relaties en sponsors van het festival.
- Stagemanagers:
Met vijftig mensen het grootste team van BJF. Ze begeleiden de muzikanten bij de concerten, lossen problemen op en zijn beschikbaar bij calamiteiten.
- Veiligheid:
Verantwoordelijk voor het aanvragen van de Evenementenvergunning, het opstellen van het Veiligheidsplan en het onderhouden van contacten met alle betrokken instanties en hulpdiensten.
- Programmaraad:
Met vijf jazzkenners. Overleg met programmeurs van het BJF.
- Opslaghal:
In de opslaghal in Oosterhout worden kostuums, vlaggen en allerlei spullen voor de podia bewaard. Hier worden ook naambordjes en allerlei andere spullen voor het festival gemaakt.
- Hoofdkwartier tijdens het festival:
De Rooi Pannen is het zenuwcentrum van de organisatie tijdens het festival. Hier komen alle muzikanten en vrijwilligers naar toe om broodjes te eten en te dineren. En om de laatste informatie op te halen. Hier vandaan worden de artiesten vervoerd en wordt de hele organisatie aangestuurd.
- Vrienden van het Breda Jazz Festival: Het regelen van de Vriendenmiddag, kortingskaarten en speciale concerten voor de vrienden van het festival.